26 April, 2008

penangan ARA

sedar tak sedar, sejak 2,3 hari ni, negara digemparkan dengan satu kejadian di Kota Tinggi dimana pelajar-pelajar Sekolah Kebangsaan Bandar, Kota Tinggi diserang gatal2 akibat ulat bulu yang bersarang di pokok ara tua yang tumbuh bersebelahan sekolah tersebut. Pihak yang bertanggungjawab telah mengambil keputusan untuk menebang pokok tersebut dan beberapa kejadian telah berlaku semasa proses penebangan dijalankan.

Dalam laporan berita utusan malaysia semalam, menyatakan bahawa proses penebangan terganggu seketika akibat daripada penghempapan pokok tu ke atas bangunan sekolah. hmm.. agak pelik kerana orang-orang yang menebang pokok tu mesti dah mengambil kira secara kiraan fiziknya untuk agak-agak kat mana pokok tu tumbang bila ditebang nanti. mereka rasanya takde la bodoh sangat pakai tebang suka-suka ati je kan?

dalam laporan utusan malaysia hari ni pulak, menyatakan penebang-penebang pokok ara telah mengalami mimpi-mimpi ngeri setelah menebang pokok itu semalam. mimpi yang mengundang imej orang dibunuh dan dipancung beramai-ramai di kawasan tersebut. apabila ditanya pada penduduk tempatan, ada yang sudah veteran di kawasan itu yang mengiakan kebenaran mimpi tersebut.

pokok ara yang dimaksudkan

ditambah lagi, ada pekerja sekolah tersebut yang menyatakan ada mendengar bunyi tangisan di kawasan pokok berkenaan. dan ada pekerja-pekerja yang jatuh sakit secara tiba-tiba! hmm... menarik..menarik...

kenyataan-kenyataan di atas bukanlah antara babak-babak dalam cerita ARA keluaran KTR tapi adalah satu kejadian benar dan berlaku dalam negara. tidak perlu menyalahkan rajan, boboy, ajmal, aisyah, redziz dan penulis sendiri atas segala kejadian yang berlaku kat sekolah tersebut.

bukan hak penulis untuk membuatkan korang percaya dengan kewujudan makhluk ghaib or bahasa senangnya 'hantu' dalam dunia serba moden ni. but seeing is believing. tak salahkan mereka yang tak percaya kerana mungkin mereka tak pernah nampak.tapi kepada yang pernah kena atau nampak, aku percaya sangat sukar untuk menafikannya.

mungkin geng-geng seekers lepas ni bleh pegi kat kawasan tu buat one episod kat situ. mana tau dapat hasil. tiba-tiba bleh kuar si side-o, haley,ayeen, nisa, safwan, rab dengan sapa sorang lagi tu tak ingat pulak nama dia.masuk tv beb.

p/s:ingat lagi peristiwa orang hilang kat pokok ara kat kampung aku dulu.

2 comments:

maya said...

hahahahaha..aku baru baca news tue tadi..kat utusan..hm..sian boboy ngan saido nyer rumah kena tebang...

Anonymous said...

yg sorg lg tu, nama dia ina...
hehehe