16 April, 2008

The Family Day

Welcome back from The Beach KTRianz!!!! I hope you guyz had a smashing time there & learned loads of new stuff and old stuff as well. Yang lebih penting, semoga lepas Family Day ni, hubungan sesama KTRianz akan lebih akrab supaya lebih mudah bekerjasama di masa depan.

Anyway, Family Day ni memang ada tujuan yang tertentu. Mungkin u all yang pergi tu akan rase sedikit beza daripada Family Day Tenaga Nasional or Hari Keluarga BPR. Yang tu semua memang bertujuan untuk have a good time semata2 dgn ahli keluarga tenaga2 kerja jabatan tersebut. tapi Family Day KTR ada maksud di sebaliknya. Sebenarnye i pun heran bila start panggil Family Day. Masa mula2 KTR ditubuhkan program ni dipanggil Penghayatan Rimba. Yang pertama sekali diadakan dipanggil Penghayatan Rimba Dwi-Hari, lokasinya Sungai Congkak. Pengisiannya, ada sesi berkenalan dgn pemuisi dan penulis2 naskah drama. Pada masa tu yg dijemput was Mana Sikana. Dalam suasana tak formal, lebih kepada sesi berborak2 dan berlawak jenaka. Program dirancang supaya ahli2 dapat menambah ilmu tentang teater dan juga menambah keakraban antara ahli keluarga KTR.

Yang paling penting, dari dulu sampai sekarang, tujuan Penghayatan Rimba (atau Family Day KTR sekarang) adalah utk memberi kesedaran kpd anak2 Rimba tentang apa tujuan mereka berada di dalam KTR. Kepada yang tak ada tujuan, harap2 lepas tu akan lebih sedar tentang tujuan join KTR. Kepada yang ada tujuan tapi dah lupa, akan diingatkan semula tujuan asal join KTR. THAT'S THE MOST IMPORTANT THING.

I really hope everyone had a great time in PD and learned something from the whole experience. It's not just about having fun but also about finding your "soul" as anak Rimba.

1 comment:

Unknown said...

why hari keluarga BPR n tenaga nasional??? aku xfaham...duh...