06 October, 2009

Syam Si Badak air mula menguap....


Assalamualaikum..salam sejahtera dan salam aidilfitri syam ucapkan kepada semua ahli-ahli KTR.

Sebagai YDP KTR sesi 2009/2010,yang baru syam ingin berterima kasih kepada barisan jawatankuasa sesi lepas 2008/2009 kerana memberi kepercayaan untuk meneruskan agenda KTR. Sebagai YDP baru syam ingin meneruskan tiga objektif utama KTR dalam setiap aktiviti atau program iaitu :

1. Menerapkan konsep satu malaysia dengan mempelbagaikan penyertaan pelbagai kaum dalam setiap aktiviti.

2.Memantapkan ilmu teater dalam setiap ahli pada setiap masa dan bukan hanya dipraktikkan untuk menyertai sesuatu pertandingan atau festival atau persembahan undangan.

3.Meneruskan agenda pengantrabangsaan dan penjenamaan KTR melalui kegiatan aktiviti dengan universiti-universiti dalam atau luar seperti mengadakan dialog teater, bengkel teater atau melalui program pertukaran budaya.

Syam harap ketiga-tiga objektif ini bukan sahaja dapat dicapai malah dapat mengeratkan hubungan silaturahim dikalangan ahli kelab malah alumni. Disamping itu, syam berharap hubungan kekeluargaan dengan pihak alumni KTR dapat diteruskan dan dipertahankan kerana tanpa kalian KTR tidak dapat berdiri seperti sekarang. Syam juga berharap agar segala pengalaman dan ilmu teater alumni dapat disampaikan kepada ahli-ahli baru KTR melalui program bengkel atau pun produksi yang dijalankan. Kerjasama dari kalian samaada dalam program atau aktiviti amat penting bagi memastikan KTR tetap utuh dan tidak mati. Jika tidak sia-sia perjuangan kalian yang memartabatkan teater sejak dari penubuhan kelab sehingga sekarang. Justeru kehadiran kalian amat dialu-alukan bagi meneruskan agenda teater.

Untuk ahli kelab baru, pelbagai program telah dirancang bagi mendekatkan diri kalian dengan dunia teater. Antara aktiviti yang mungkin di jalankan ialah seperti menonton persembahan teater-teater dari kumpulan-kumpulan teater aktif di Malaysia. Syam juga akan memastikan setiap produksi teater akan melibatkan 45% dari ahli kelab baru dan selebihnya dari ahli kelab senior dan alumni.

Dalam perutusan pertama ini syam ingin memperkenalkan barisan jawatankuasa yang akan memimpin KTR. Mereka yang dipilih bukan sahaja atas cadangan dari jawatankuasa lepas ataupun bung, malah boleh memenuhi kriteria yang saya tetapkan. Antaranya mereka mestilah ahli yang aktif, amanah pada tanggungjawab, mampu memegang apa saja tugas dan tanggungjawab tanpa rasa terbeban, etika kerahsiaan dan sahsiah yang tinggi dan senang berurusan dengan semua pihak. Syam rasa dengan elemen-elemen ini diharap kepimpinan barisan jawatankuasa dilantik diterima oleh semua pihak tanpa syak dan wasangka.

Berikut ialah jawatankuasa dilantik:

YDPHisyam
NYDPFatin nabilah
S/U 1Mimi
S/U 2Hazel
Bendahari 1- ayen
Bendahari 2 wida
Multimedia dan teknikal Ina dan Muiz
Kebajikan,Kerohanian dan Perpaduan- Echa, Gerald, Fifa
Publisiti,promosi, dan dokumentasiAzirin,Alina dan Atikah
Pengurusan latihan dan produksiZuliati dan Nazrin.
Hubungan antarabangsaRaja dan Inggi

P/s: bersama memertabatkan agenda teater.......satu KTR

6 comments:

widda_me said...

wo wo wo...dh update...bgus2...
go go abg syam..

Moharin Mukriz said...

wah.... dah update.... semoga badak menguap selalu....hahaha

teuku kasawari said...

yeah, semoga Badak berjaya k!

Anonymous said...

gogo ktr-ians!

Nazlee said...

all the best! cheerio!

Hailey Tereso Francis said...

abg sham salah eja nama garrett...hehehe~