01 November, 2009

SELAMAT BERJAYA DALAM FINAL EXAMS

Sudah seminggu semua pelajar UKM menjalani peperiksaan akhir semester. Syam rasa belum terlambat untuk syam mengucapkan ucapan semoga berjaya dan selamat mengulangkaji pelajaran bagi mereka yang belum menelaah pada saat-saat akhir.

Untuk anak-anak rimba yang baru menjejak kaki ke dunia IPTA, mungkin ini kali pertama anda menjalani peperiksaan di UKM.
Apa yang syam ingin katakan fungsi dan kaedahnya adalah sama cuma yang membezakan tempat dan kuantiti pelajar yang ramai serta berbeza kursus pada suatu masa merupakan kelainannya.

Apapun untuk mereka yang junior ini, jadikan periksa pertama kali ini sebagai medium untuk meningkatkan PNGK atau CGPA keseluruhan tempoh pengajian di UKM. Apa yang penting, jangan jadikan first year sebagai tahun honeymoon malah jadikannya sebagai tahun untuk meningkat prestasi akademik kita.

Untuk teman-teman senior,diharapkan kalian teruskan perjuangan kalian dalam bidang masing-masing. Masih belum terlambat untuk kita mengubah CGPA akademik kita. Beri tumpuan dan fokus sepenuhnya pada soalan peperiksaan kerana syam rasa aktiviti KTR telah tamat pada minggu lepas untuk memberi ruang kepada anak-anak rimba mengulangkaji pelajaran.Syam berharap tidak ada anak-anak rimba yang aktif teater tercicir dalam akademik. Dalam kita berteater pelajaran tetap menjadi keutamaan. Go go for study......

Sekian....

No comments: