04 November, 2008

TEATER RIMBA @ PALACE OF THE GOLDEN HORSES

Salamz, Kelab Teater Rimba telah dijemput untuk mengadakan persembahan di sebuah hotel terkemuka di Malaysia yang juga digelar sebagai " Asia's Most Extraordinary Hotel ".

Butir-butir:

Acara: Malam Mesra FSSK 2008-Warna Warna Gemilang
Tarikh: 07 November 2008 (Jumaat)
Masa: 8:00 malam (show dianggarkan pada pukul 10:00 malam)
Tempat: Hotel Palace Of The Golden Horses (Mines Resort City)
Anjuran: Fakulti Sains Sosial dan Kemanusiaan, UKM (FSSK)

Pada malam itu, Kelab Teater Rimba diberikan tugas oleh FSSK untuk membuat satu persembahan berbentuk sketsa yang berkaitan dengan stress di tempat kerja (skemanyerr). Seperti biasa, tugas diberikan kepada saudara Haikal untuk membuat skrip dan terus memilih pelakon untuk menjayakan sketsa tersebut. Tajuk sketsa yang diberikan oleh fakulti tersebut ialah: " Menangani Stress di Tempat Kerja " (lagi skema, huhu...). Bagi mengelakkan terlalu skema, Kelab Teater Rimba akan melakonkan sketsa tersebut secara santai dan lawak jenaka.

Corat-coret:

1. Undangan ini berlangsung pada minggu peperiksaan final. Nasib baik majoriti anak-anak Rimba free pada masa tu. (tak sempat la nak tengok Anugerah Skrin, huhu...)

2. Saudari Ecah secara tak langsungnyer jadi Ketua Projek sebab die berurusan terus dengan pensyarah dia. Terserlah jugakla stress dan emo die kebelakangan ni. Ops! Apepun thanx Ecah! Kerana kau kite berpeluang jejak kaki ke Palace ni. :)

3. 02 November lepas merupakan hari raptai majlis di FSSK. Yang peliknya Teater Rimba 'disiplin' datang awal, tapi raptai macam tak raptai jer sebab HANYA Teater Rimba yang datang untuk raptai persembahan tersebut. Terfikir pulak, 'terer' nyer grup lain tak payah raptai, on the spot masa hari show nanti. Hurmm... (sambil menggaru janggut)

4. Show ini merupakan show berbayar. Dengar-dengar pengurusan cakap kalau Teater Rimba berjaya menarik perhatian penonton, bayaran akan di'UP'kan double! Wow! Ape lagi guyz, let's do our very BEST!

5. Teater Rimba dah kire setaraf Dato' Siti Nurhaliza dan Anita Sarawak (aik! belom Dato' lagi???) sebab berjaya membuat persembahan di hotel paling banyak bintang di Malaysia ni... Hahaha... berangan je Kasawari ni.

6. Harus diingatkan bahawa show ni tiada kaitan dengan perkahwinan Mawi-Ekin. Dieorang lambat lagi. Hehehe...

p/s: Apepun, doakan kejayaan anak-anak Rimba nanti (walaupun sketsa jer, kami TAK memilih) di sana. Semoga show kali ni dapat membuka lebih banyak peluang kepada Kelab Teater Rimba di dunia luar pada masa mendatang.

4 comments:

Anonymous said...

good luck ye pd semua yg terlibat...buat yg terbaik...

E K S said...

GUD LUCK SUME!!!!DO DA BEZ

Anonymous said...

Alhamdulillah... show berlangsung dengan jayanya, walaupun ada gakz kekurangan kiteorang tempuhi...

Anonymous said...

wow tak sangka gak kekurangan tu nasib baik Ajid tak datang kalo tak die bising