25 April, 2009

Casting Dhemit (DIBATALKAN!)

Assalamualaikum wbt

Sesi casting bagi mencari pemain watak-watak untuk teater bertajuk 'Dhemit' akan diadakan sempena saringan festival teater selangor yang bakal dilangsungkan tak lama lagi. Keutamaan diberikan kepada semua ahli/alumni Kelab Teater Rimba dan pelajar Universiti Kebangsaan Malaysia untuk menghadiri uji bakat lakonan yang akan diuruskan oleh saya sendiri bagi mengisi kekosongan beberapa watak di dalam naskhah tersebut. Kepada masyarakat luar UKM yang ingin mencuba bakat, anda turut digalakkan menghadiri sesi ujibakat ini. Berikut adalah maklumat bagi sesi ujibakat tersebut:

Sesi I
Tarikh : 2 & 3 Mei
Masa : 10 - 12 tghr dan 3-6 ptg
Tempat : Studio latihan KTR, Panggung Seni, UKM

Sesi II
Tarikh : 9 & 10 Mei
Masa : 10 - 12 tghr dan 3-6 ptg
Tempat : Studio latihan KTR, Panggung Seni, UKM


Anda boleh memilih sesi dan masa yang ingin anda hadiri. Skrip akan diberi pada hari ujibakat. Anda diberi taklimat dan tempoh untuk membuat persediaan berdasarkan skrip yang diberi. Sila hubungi nombor berikut untuk mengesahkan kehadiran anda pada sesi ujibakat yang dipilih:

Pengarah Produksi:
Faizal Fadzil - 012 2454056

Kehadiran anda amat dialu-alukan. Tiada campur tangan asing dalam memilih mereka yang berbakat dan sesuai dengan watak. Semuanya akan ditentukan oleh saya dan beberapa lagi pemerhati yang terpilih. Selamat mencuba. Anda boleh melayari laman galeri KTR yang mengandungi gambar-gambar daripada persembahan dahulu dengan naskhah yang sama bagi mendapat gambaran awal bagaimanakah ciri-ciri pelakon yang dicari. Namun begitu, ia bukanlah 100% sama dengan apa yang pernah dibuat dahulu.

SINOPSIS

kisah persengketaan antara dua dunia; manusia dan masyarakat hantu. Masyarakat hantu yang telah lama mendiami sebuah kawasan bukit terpaksa menerima kehadiran manusia-manusia pembangun projek yang ingin memajukan kawasan tersebut. Konflik yang terjadi telah menyebabkan beberapa insiden yang tak diingini berlaku yang akhirnya bakal merugikan kedua-kedua belah pihak.

p/s: sinopsis macam cerita serius je.... blah la.....

3 comments:

syam mesra said...

haikal nal join..tp tak dpt dtg slalu sebab busy ngan LI hanya ahad je aku off huhuhuhu

joegrimjow said...

boley ni nak p
tapi...
hukhuk

teuku kasawari said...

join je la.. dialu2kan...